راهنمای انتخاب لباس برای مراسم پاگشا

یازار :

+0 به یه ن
راهنمای انتخاب لباس برای مراسم پاگشا

راهنمای انتخاب لباس برای مراسم پاگشا

بعد از برگزاری مراسم ازدواج، در کشور ما رسم است که فامیلِ عروس و داماد آنها را به منزل خود دعوت کرده و هدیه ای هم برای آنها تدارک می بینند.  به این رسم دعوت در اصطلاح پاگشا کردن می گویند. ما در این مقاله برای شما در مورد لباس مناسب پاگشا بیشتر صحبت کرده ایم تا عروس خانمها بتوانند بدون دغدغه یک لباس شیک و در عین حال راحت را انتخاب کرده و در این میهمانی حضور یابند.

منظور از مراسم پاگشا چیست؟

در ابتدا باید بدانید که پاگشا یک مراسمی است که اقوام و فامیل عروس و داماد در منزل خودشان برگزار می‌کنند و در طی آن پای زوج تازه عروس بعد از عروسی یا عقدشان به منزل آنها باز شود. در این میهمانی هدیه ای هم به آنها داده می شود که نام آن رونما است.

رسم های خاص پاگشا را می دانید؟

در زمانهای گذشته عروس برای قطع علاقه و دلتنگی برای خانه پدری، تا چهل روز نباید به خانه پدر بازمی‌گشت. در روز چهلم پس از عروسی یا کمی پیش و پس از آن، مادر عروس ابتدا دخترش را پاگشا می‌کرد. رسم پاگشای خانواده عروس آن است که در ظهر و به صرف نهار انجام می‌شد.در این دعوت خاص پس از جشن عروسی همه اقوام نزدیک داماد و عروس دعوت می‌شدند و دعوت شدگان هم به فراخور هدیه‌ای به عنوان رونما به عروس می‌دادند. بعد از پاگشای خانواده عروس، نوبت به پاگشای خانواده داماد می رسد که چندروز بعد انجام می گرفت و سپس نوبت اقوام دورتر عروس و داماد می‌رسید که میزبان هر دو خانواده باشند. لازم به ذکر است این رسم پاگشا کردن با مقداری تغییرات در آداب و رسوم آن، هنوز هم برگزار می شود.

مراسم پاگشا,میهمانی پاگشا,دعوت پاگشا,جشن پاگشا,هدیه پاگشا,رونمای پاگشا,لباس برای پاگشا,لباس مناسب پاگشا,هدیه برای پاگشا,کادو پاگشا

نکات مهم برای لباس مناسب عروس خانم در میهمانی پاگشا

یکی از عمده ترین دغدغه های عروس خانمها بعد از برگزاری جشن عروسی، دعوت شدن از سوی فامیل خودشان و همسرشان است. دغدغه آنها این است که چه لباسی برازنده این دعوت است. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل در این خصوص راهنمایی شوید.

آراسته بودن

یقینا آراسته بودن یکی از خصوصیاتی است که نه فقط برای مراسم پاگشا بلکه برای هر جایی و هر مراسمی باید مد نظر عروس خانمها باشد. پس آراستگی و پاکیزگی اولین توقعی است که از شما به عنوان یک تازه عروس می رود.

به یاد داشته باشید که زمانی که برای مراسم پاگشا به جایی دعوت می شوید نخستین بار است که اقوام قرار است شما را به عنوان عروس خانواده ببینند و در آن شب باید از هر نظر بهترین باشید.

عروس خانمهای جوان این را باید بدانند که نوع لباس پوشیدن معرف شخصیت شما است. پس خیلی مراقب باشید.

نپوشیدن لباس های باز و چسبان

تاکید می کنیم که پوشیدن لباس های خیلی چسبان و یا خیلی باز برای مراسم پاگشا اصلا مناسب نیست. چرا که شما هنوز شناخت کافی از افرادی که قرار است با آن ها در این دعوت رو به رو شوید ندارید و ممکن است با لباس باز احساس راحتی نداشته باشید.

پیشنهاد می کنیم که پیش از رفتن به میهمانی پاگشا، از همسرتان در خصوص خانواده ای که قرار است به دیدار آن ها بروید بپرسید و بهتر است مطابق با شرایطی که دارند، لباس بپوشید.

مراسم پاگشا,میهمانی پاگشا,دعوت پاگشا,جشن پاگشا,هدیه پاگشا,رونمای پاگشا,لباس برای پاگشا,لباس مناسب پاگشا,هدیه برای پاگشا,کادو پاگشا

انتخاب مدل لباس مناسب جشن پاگشا

کت و دامن

کت و دامن از آن دست انتخاب هایی است که هم برای خانم های جوان و هم برای خانم های بین 30 تا 40 سال سن دارند، می تواند بهترین انتخاب باشد. پیشنهاد می کنیم که برای مراسم پاگشا بهتر است رنگ کت و دامنی که انتخاب کنید که شاد باشد تا به این وسیله تازه عروس بودن شما را در چشم دیگران خیلی پررنگ کند.

برای هماهنگی بیشتر با همسرتان، می توانید رنگ کت و دامن تان را با رنگ کت و شلوار همسرتان ست کنید.

کت و شلوار

در این جا هم با دو دسته از کت و شلوارها برای عروس خانمها مواجه هستیم: کت و شلوارهای خیلی رسمی که به طور معمول عروس خانم هایی با سن بالا می پوشند و کت و شلوارهای تینیجری که مناسب عروس خانم های کم سن و سال است.

البته پوشیدن کت و شلوار در مراسم پاگشا خیلی همه گیر نیست و اکثر عروس خانمها ترجیح می دهند تا لباس زنانه و ظریفی بپوشند.

سارافون و ساپورت

اگر دنبال یک ست شیک برای دعوت پاگشا هستید، سارافون به همراه ساپورت بهترین انتخاب است. به یاد داشته باشید که این نوع پوشش به طور معمول مناسب فصول پاییز و زمستان است. پیشنهاد می کنیم که در این فصل از سارافون های پشمی که تناسب خاصی با ساپورت های ضخیم پشمی دارند استفاده کنید و حسابی شیک و خاص باشید.

بلوز و شلوار نخی

شلوارهای چسبان نخی این روزها هم یک گزینه برای انتخاب است. اگر لباس انتخابی شما برای مراسم پاگشا، شلوار نخی است پیشنهاد می کنیم که آن را با یک بلوز یا پیراهن رنگی ست کنید.

شومیز و جین

برای عروس خانمهایی که تیپ اسپرت را می پسندند، بهترین پیشنهاد ما برای شما شومیز و جین است.

مراسم پاگشا,میهمانی پاگشا,دعوت پاگشا,جشن پاگشا,هدیه پاگشا,رونمای پاگشا,لباس برای پاگشا,لباس مناسب پاگشا,هدیه برای پاگشا,کادو پاگشا

پیراهن

چنانچه می خواهید در مراسم پاگشا، پیراهن بپوشید دقت کنید که مدل پیراهنی انتخاب کنید که بسیار ساده باشد که در نتیجه آن شما هنگام نشستن و راه رفتن اذیت نشوید.

کفش مناسب مراسم پاگشا

از آنجایی که شما نمی دانید زمانی که قرار است برای اولین بار به منزل کسی بروید محیط آن جا چگونه است و اینکه آیا می شود با کفش وارد شد یا نه.

ما پیشنهاد می کنیم که زمانی که برای رفتن به خانه اقوام آماده می شوید یک جفت کفش، صندل یا کف پوش مخصوص مهمانی با خودتان ببرید و زمانی که وارد خانه مورد نظر شدید، آن ها را بپوشید.

زیورآلات عروس در شب پاگشا

یک گردنبند ظریف به همراه گوشواره، حلقه ازدواج و ساعتی که در دست دارید برای آن شب بهترین گزینه هستند. البته اگر گردنبند خاصی برای روی لباس تان دارید، می توانید مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از تل، هدبند و سنجاق سرهای زیبایی که با رنگ لباس ست هستند و مد شده اند هم می توانند انتخاب هایی برای شما باشند. رنگ تل و سنجاق تان را حتما با رنگ لباس تان ست کنید و مطمئن باشید حسابی شیک وو خاص خواهید بود.

یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید و آن این است که برای مراسم پاگشا، خیلی زیورآلات و وسایل عجیب وغریب آویزان نکنید چون ممکن است آن هایی که شناخت کافی از شما ندارند فکر کنند قصد دارید وسایل تان را به رخ آن ها بکشید و برداشت متفاوتی از شخصیت شما می کنند

منبع: بیاتو عروسی


  • [ ]